Savon ammattiopisto kouluttaa oppisopimuksella Call Wavesille Varkauteen monipuolisia osaajia

Call Waves hakee uusia työntekijöitä ja yritykselle yksi tärkeimmistä asioista on tarjota työntekijöille koulutusta ja valmentautumista työn tueksi. Call Wavesin toiminta on pääasiassa puhelimessa tapahtuvaa asiakaspalvelua ja myyntiä, mutta myös verkossa tapahtuvat chat-palvelut ja facebookin ylläpitopalvelut kuuluvat valikoimaan.

Miksi koulutusta oppisopimuksella?

Call Wavesin ja Savon ammattiopiston yhteistyö on viime vuosina lisääntynyt ja erityisesti opiskelu oppisopimuksella. - Haluamme kehittää työntekijöiden osaamista muutenkin kuin vaan palveluosaamisen kohdalla. Kun suorittaa tutkinnon, niin se antaa työntekijöille näkökulmaa laajemmin ja kehittämismahdollisuuden omaan työhön. Monella voi olla pitkä aika edellisestä tutkinnosta ja uusi tutkinto voi näin freesata ammattitaitoa, hehkuttaa Call Wavesin henkilöstöpäällikkö Riitta Hänninen.

Callwaves on lähtenyt ratkaisemaan Savon ammattiopiston kanssa yhdessä osaamisen kehittämisen haastetta. - Oppisopimus on yksi keino siihen, että henkilöstö pääsee oppimisen ”moodiin” ja auttaa oppimaan uusia työn kannalta tärkeitä asioita.

Minkälaisia hyötyjä koulutuksista

Opiskelu avaa näkemään oman työnsä kehitysmahdollisuuksia ja samalla itseluottamus lisääntyy. – Tulokset näkyvät meillä arjen asiakastyössä, kun teemme erinomaisia asiakaskokemuksia eri kanavissa. Saamme koulutuksen suorittaneista tuottavaa henkilöstöä, jotka ovat samalla tyytyväisiä työhönsä.

Ohjaaja ja sparraaja saavat onnistumisen tunteita yhdessä opiskelijan kanssa. - Olemme saaneet koulutuksista iloa ja hymyä, kun työntekijät valmistuvat opiskeluista. Kaikki valmistuneet ovat kiittäneet sitä matkaa, minkä opiskelu on tuonut. Moni on sanonut, että opiskelun myötä maailma on avautunut.

Opiskelu voi olla myös alku siirtyä monipuolisempiin tehtäviin kuten syväosaajaksi, valmentajaksi tai esimieheksi. – Olemme saaneet potentiaalia kykyjä käyttöön, jotka ovat voineet olla aiemmin piilossa.

Tehdään kouluttautumisesta kiinnostavaa

Riitta Hänninen on tyytyväinen koulutusyhteistyön mutkattomuuteen ja siihen, että asiat sujuvat nopeasti ja ollaan asioissa samalla puolella. Kiinnostavia asioita Call Wavesin kannalta on jatkossa tieto uusista innovatiivisista oppimismuodoista ja niiden käyttöönotosta. Kouluttautumisesta pitää tehdä entistä kiinnostavampaa. - Meillä on sama päämäärä saada opiskelijat valmistumaan. Toiveena on, että voisimme yhdessä vielä räätälöidä koulutuksia eri tarpeisiin. Kysymys nuorten saamisesta meille työskentelemään on myös kiinnostava kysymys.


Miksi Call Wavesille töihin?

Call Wavesilla on useita ammatinvaihtajia töissä.  Vaikka asiakaspalvelua ja myyntiä ei ole aikaisemmin tehnyt tai ajattelee että ei ole tehnyt, niin usein se ei pidä paikkaansa. Monella alalla kuten hoito- tai ravintola-alalla ihmiset ovat olleet asiakastyössä. - Jos asiakaspalvelu ja myynti pelottaa, niin rohkeasti vaan heittäytyy mukaan, vuorovaikutuksillahan me täällä tehdään töitä. Huipputarinoita Call Wavesilta löytyy myös muihin yrityksiin siirtyneistä.  - Monet heistä ovat kiitelleet miten he ovat meillä oppineet myymään ja palvelemaan asiakkaita.

Yrityksessä ollaan hyvin avoimin mielin kouluttautumismahdollisuuksista ja koulutus on pääfokuksessa. Kouluttautuminen on yksi tärkeä osa Call Wavesin strategiaa ja kouluttautumisen tarpeita ollaankin juuri selvittämässä tarkemmin. - Esimerkiksi. kasvavan energia- ja sähköalan puitteissa voi tulla tarpeelliseksi osaamisen kasvattaminen vaikka alan osatutkintoja suorittamalla.

Koulutuksia yrityksessä
Call Wavesilla on tarjolla henkilöstölle Timatti-kyvykkyysohjelma, johon yhtenä osana liittyy tutkinnon suorittaminen oppisopimuksena. Esimiehet käyvät johtamisen erikoisammattitutkinnon ja viime vuonna 12 henkilöä suoritti eri ammattiopistojen kautta myynnin ammattitutkinnon (mm. Savon ammattiopistossa). Vuonna 2018 Varkaudessa aloitti kahdeksan työntekijää finanssialan ammattitutkinnon suorittamisen yhteistyössä Savon ammattiopiston ja Tredun kanssa.

Call Wavesilla suoritetaan mm.
• liiketoiminnan perustutkintoja
• myynnin ammattitutkintoja  – nykyisin liiketoiminnan ammattitutkintoja
• tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkintoja
• finanssialan ammattitutkintoja (yhteistyössä Tredun kanssa), nykyisin liiketoiminnan ammattitutkinto, finanssipalveluiden osaamisala

Mahdollisia suoritettavia tutkintoja on myös esimiestutkinnot kuten lähiesimiestyön ammattitutkinto sekä johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnot

Kysy lisää oppisopimuksesta Savon ammattiopisto:
Jaana Kukkonen, oppisopimuskoordinaattori p. 044 785 3064. jaana.kukkonen@sakky.fi www.sakky.fi/oppisopimus

Yritysinfo

Call Waves Solutions Finland Oy:n toiminta on pääasiassa puhelimessa tapahtuvaa asiakaspalvelua ja myyntiä. Isoja aloja ovat finanssi- ja vakuutusala, energiatoimiala sekä liikennepalvelut. Verkkokaupassa uusimpana palveluna on valtakunnallinen Kotipizza tilauspalvelu. Asiakaskohtaamisia on vuosittain yli 3 miljoonaa. Etätyö- ja osa-aikamahdollisuuksiakin on tarjolla eli joustavaa työtekoa on tarjolla.

Yritys on perustettu Varkauteen vuonna 2000 ja yhtiön toimitusjohtajana toimii Riitta Toivanen. Call Wavesin omistavat Navitas Kehitys Oy 83,3% ja Riitta Toivanen 16,7%. Tällä hetkellä henkilöstöä on yhteensä n. 170, joista miehiä ton n. 1/3. Yritys toimii Varkaudessa, Mikkelissä ja Kuopiossa.

Call Waves Solutions Finland Oy
Riitta Hänninen, henkilöstöpäällikkö
+358 40 350 3348 riitta.hanninen@callwaves.fi  
www.callwaves.fi